Excelsior Rotterdam magazine, voorjaar 2022

Promax heeft volgens Judith ook Excelsior veel te bieden. Daarom raakten beide partijen met elkaar in gesprek hoe zij elkaar konden verstevigen. Hieruit kwam het idee naar voren voor de chatbot op de website, met als doel ervoor te zorgen dat bezoekers 24/7 snel en duidelijk antwoord krijgen op hun vragen. De snelheid en betrouwbaarheid van de antwoorden is belangrijk voor supporters, voor Excelsior is het voordeel dat dit telefoontjes en mailtjes scheelt, waardoor die tijd gebruikt kan worden voor andere vraagstukken. En het is heel leuk dat de chatbot Woutje Stein heet, naar de mascotte.’’ ,,Wij zien de chatbot van Promax als een mooie aanvulling op onze bestaande communicatiekanalen’’, stelt manager marketing & strategie Nicole Deurholt van Excelsior Rotterdam. ,,Op deze manier wordt het ons mogelijk gemaakt om 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar te zijn voor onze supporters. Voor de fans is het voordeel dat ze snel antwoord kunnen krijgen, ook als we via andere kanalen niet bereikbaar zijn. Zoals gezegd zien we dit echt als een aanvulling, we blijven uiteraard ook gewoon telefonisch en per e-mail bereikbaar als mensen daar behoefte aan hebben.’’ ,,Service en binding zijn heel belangrijk voor Excelsior’’, gaat Judith verder. ,,Fans goed bedienen, zodat je relaties opbouwt voor de lange termijn. De chatbot moet wel echt iets toevoegen en snel antwoorden. Als dat niet gebeurt, dan kan het een irritatiefactor worden. Voordeel is dat de chatbot lerend vermogen heeft. Daarom valt hij onder artificial intelligence. Hoe meer vragen worden gesteld, hoe meer hij leert. Aan de achterkant wordt continue gekeken wat goed gaat en wat niet en zo wordt de chatbot steeds slimmer en meer een virtual assistant. Belangrijk is wel dat je op elk moment kunt vragen om een medewerker van Excelsior te spreken te krijgen als de chatbot er niet uitkomt.’’ ,,Om de chatbot ‘slimmer’ te maken is het dus belangrijk dat zoveel mogelijk mensen op de website vragen stellen’’, geeft Nicole aan. ,,Wij proberen onze supporters daarom ook te stimuleren om gebruik te maken van de chatbot.’’ Websitebezoekers hoeven niet in paniek te raken als de chatbot er niet meteen uit komt: ,,We zorgen er altijd voor dat je op een andere manier contact met ons kan opnemen of om je gegevens achter te laten zodat wij contact met jou opnemen. Aan de achterkant proberen we de chatbot daarna te leren hoe hij deze situaties in de toekomst kan oplossen. Het blijft dus een leerproces.’’ Naast de artificial intelligence en cloud services is Promax gespecialiseerd in het herkennen en bestrijden van cybercriminaliteit. ,,Dat onderwerp is actueler dan ooit en voor alle ondernemers heel belangrijk’’, stelt Judith. ,,Bij de huidige inrichting van IT moet je ervan uitgaan dat elk bedrijf gehackt gaat worden. Daarom ga je bij je inrichting, zoals wij dat zeggen, van ei naar ui. Bij een ei breek je de schil en ben je binnen, bij een ui stuit je steeds weer op een nieuwe schil. Zo moet je IT dus inrichten. Segmenteren en allemaal hekjes eromheen zetten. Wij monitoren vervolgens 24/7 of we rare bewegingen zien. Op het gebied van IT-beveiliging kunnen wij voor elke ondernemer iets betekenen. Juist ook voor het MKB. Grote bedrijven hebben meestal gespecialiseerde mensen in dienst om dit soort zaken goed te regelen, kleine ondernemingen niet. Maar het is wel belangrijk dat je dat op orde hebt. Als je wordt gehackt kunnen de gevolgen enorm zijn. Neem dus zeker contact met ons op om te kijken wat Promax voor jou kan doen.’’ HALLO, IK BEN WOUTJE STEIN. WAARMEE KAN IK JE HELPEN? NU ZIJNWE 24UUR PER DAG EN7 DAGEN INDE WEEK BEREIKBAAR VOOR ONZE SUPPORTERS. 41 Maga z i ne x Exce l s i or Rot terdam me i 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=