Excelsior Rotterdam magazine, januari 2023

,,Laten we de afgelopen paar jaar nemen en kijk wat er allemaal bij Excelsior is veranderd’’, zegt Rob Tromp, CEO van CARU Containers. ,,Dat is heel erg mooi om te zien. Als de club de komende jaren dezelfde stappen kan zetten, door actief de juiste keuzes te blijven maken en te blijven investeren, dan hebben we een mooie toekomst voor ons liggen.’’ De sponsoring bij Excelsior gaat voor DSW Zorgverzekeraar en CARU Containers (Europees marktleider in verkoop, verhuur en leasing van nieuwe en gebruikte containers) verder dan naamsbekendheid. ,,Wij verkopen er geen container meer door’’, geeft Rob toe. ,,Waar het ons om gaat is de wisselwerking. We hebben gedeelde normen en waarden, voelen ons aangetrokken tot de visie van de club en kunnen elkaar versterken. Daar word ik heel blij van.’’ Ook bij CARU Containers ligt de focus op kwaliteit en volgens Rob Tromp kan alles altijd beter. Daar ziet hij een belangrijke overeenkomst met Excelsior: ,,Bij sponsoring is het voor ons belangrijk dat we met de club geassocieerd willen worden. Blijven ontwikkelen is daarbij essentieel en dat zie je zeker bij Excelsior. Je moet altijd beter willen worden, op elk gebied. En niet vanuit een underdogpositie of calimerogedrag, daar heb ik veel moeite mee. Excelsior denkt in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. Daar willen wij graag onderdeel van zijn.’’ Ontwikkeling en vooruitgang Directeur Joop le Conge van DSWZorgverzekeraar deelt die mening. Ook bij onze hoofdsponsor staat ontwikkeling en vooruitgang centraal. Als grootste van de kleinere zorgverzekeraars valt DSW Zorgverzekeraar daardoor altijd op: ,,Wij blijven ons op allerlei gebieden onderscheiden.’’ Zo heeft DSW 280 ICT’ers in dienst, die alle benodigde systemen zelf bouwen om het werk voor de organisatie en verzekerden zo makkelijk mogelijk te maken.. Via een gelieerde onderneming creëren we een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor eerstelijns zorgverleners (waaronder huisartsen) in onze regio door geschikte panden te verwerven, deze exploitatie gereed te maken en te verhuren. ,,Zo zorgen er ervoor dat we aan onze zorgplicht kunnen voldoen. Afgelopen jaar hebben we uit maatschappelijk oogpunt de ziektekosten van 90.000 Oekraïense vluchtelingen verzorgd. En we zijn voor de achtste keer op rij de beste zorgverzekeraar, voor het vierde jaar de klantvriendelijkste verzekeraar en staan in de top 10 van klantvriendelijkste bedrijven van Nederland.’’ ,,Wij hebben deels te maken met gemeenschapsgeld, dus we moeten goed kunnen uitleggen waarom wij hoofdsponsor zijn van Excelsior. Wij krijgen elk jaar vragen waarom wij die zogenaamd duurbetaalde voetballers steunen? Die mensen bellen we allemaal op om te vertellen waarom wij Excelsior steunen. Zeker nu we de shirtsponsoring delen met een goed doel, begrijpen mensen dat verhaal heel goed. Ik zie veel paralellen tussen DSW Zorgverzekeraar en Excelsior. De manier waarop de club werkt spreekt ons aan. Het is bovendien een mooie club waar nooit problemen zijn. Ook heeft Excelsior net als wij veel aandacht voor maatschappelijk verantwoorde projecten. Wij zijn allebei familiaire organisaties, dus passen goed bij elkaar. Dat blijkt ook wel, anders houd je het niet zo lang met elkaar uit.’’ Rob: ,,Excelsior is een sympathieke club en het gaat hier echt over voetbal. We proberen ook te voetballen. Dat lukt niet altijd, maar de intentie is er wel. Waar ik vooral door word getriggerd zijn de visie en strategie van Excelsior. Die zijn heel erg transparant en in het belang van de club. Iedereen binnen de organisatie is bovendien bereid om voor Excelsior de juiste stappen te zetten. Binnen ons bedrijf wil ik ook dat we allemaal in het belang van CARU denken. Daarom passen CARU Containers en Excelsior wat mij betreft goed bij elkaar.’’ Joop: ,,Als je het hebt over onmogelijkheden en mogelijkheden: wie had er ooit aan gedacht om onder de tribune een sportzaal te maken, zoals nu is gebeurd? Dat vind ik fantastisch. Ik kan me nog herinneren dat ze hier geen ijsbad hadden voor herstel en dat spelers na afloop een ijsbad namen in een kliko. Als je dan ziet hoe de faciliteiten zijn verbeterd. Wat dat betreft heeft Excelsior de laatste jaren enorme sprongen gemaakt.’’ Hetzelfde geldt voor DSW Zorgverzekeraar: ,,Toen ik bij DSW begon hadden we ongeveer 200.000 verzekerden en 200 mensen in dienst. Nu werken we met 700 mensen en hebben we 750.000 verzekerden. En toch blijft het een familie en dat gevoel heb ik bij Excelsior ook. Ondanks alle ontwikkelingen die er zeker zijn blijven we allebei onszelf.’’ Ook op maatschappelijk gebied doet DSW veel voor de zorg, maar schreeuwt dat niet van de daken. Al enkele jaren schenkt onze hoofdsponsor de ruimte op het shirt aan goede doelen; dit seizoen aan Stichting Ambulance Wens. Daarnaast sponsort DSW sportieve 16 Maga z i ne x Exce l s i or Rot terdam j anua r i 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=